Build a Tower Defense in Unreal Engine 5

🥳 Nuovo meetup C++ a Milano!

Iniziamo il nuovo anno con una sessione su Unreal Engine!

📌Dove? Ospitati nella sede di Prima Assicurazioni, il cosiddetto “Palazzo di Fuoco” 🤩

🎙️ Per l’occasione, Emanuele Pardini terrà la sessione “Build a Tower Defense in Unreal Engine 5”.

🍕 Come ogni meetup che si rispetti, al termine siamo andati in una pizzeria in zona.

🆓 Partecipazione totalmente gratuita ma iscrizione obbligatoria.

Programma

  • 18:30 - 19:00: Doors Open & Networking
  • 19:00 - 19:05: Messaggio di benvenuto di Marco Arena
  • 19:05 - 20:20: Sessione tecnica
  • Dalle 20:30 : Pizza e networking in un locale nei dintorni

La sessione sarà trasmessa in streaming (vedi in basso per i dettagli)

Iscrizioni

➕ Iscriviti all’evento

La sessione

Build a Tower Defense in Unreal Engine 5

Relatore: Emanuele Pardini - C++ Unreal Engine Programmer

A Tower Defense game is the perfect project to showcase the completeness of systems in video game development.

In this talk, we will discuss a Tower Defense built in Unreal Engine, exploring the object hierarchy in Unreal, Character management (Player Controller, Data Asset, Character), AI systems (Pawn, AIController), and Game Managers (GameMode, GameInstance, Actor, Objects).

We will also delve into the most commonly used design patterns, providing a clear and practical overview of both the technical and conceptual aspects of development.

Il relatore

I am a passionate software developer with extensive experience in C++, C# and a deep love for the gaming industry.

Video e materiale dell’evento

  • Video in diretta streaming:

Quando: